صادرات محصولات به کشور های همسایه
ایران به کشورهای همسایه خود کالاهای مختلفی را صادر میکند که بسیاری از آنها را مواد غذایی و کشاورزی، قطعات صنعتی یا قطعات معدنی تشکیل میدهند.
در فرایند صادرات همواره تشخیص نیازهای صادراتی در کشورهای مقصد، به میزان ۵۰ درصد از اهمیت کار را به خود اختصاص میدهد. به همین دلیل اکثر صادرکنندگان ابتدا اقدام به بازاریابی صادراتی در کشورهای مقصد میکنند. از طرفی همواره در کشورهای مقصد محصولات برخی کشورهای دیگر وجود دارند که به نوعی رقیب محسوب میشوند و آشنایی با این کشورها و محصولات آنها برای صادرکنندگان الزامی است. در همین راستا براساس آمار سازمان تجارت جهانی (WTO) کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، چین و امارات بیشترین صادرات را به قطر داشته و به نوعی رقیب صادرکنندگان ایرانی در این کشور محسوب میشوند.
صادرات محصولات هلدینگ کارامکس به کشور های حوزه خلیج فارس
هلدینگ کارامکس با چندین سال تجربه در زمینه تولید محصولات روشنایی و پیشرفت روزافزون در کمیت و کیفیت محصولات خود اکنون با افزایش ظرفیت و بومی سازی در نظر دارد، در مسیر توسعه پایدار همسو با سیاستهای بلند مدت کشور در زمینه رفع موانعصادرات و حمایت از تولید داخل، خود را به دروازه بازارهای بینالمللی برساند. و در جهت معرفی محصولات و بازاریابی آن قدمهای بلندی بردارد.
در مسیر صادرت اصلیترین نکته، رسیدن به تولید داخل با استفاده از ظرفیت بالای نیروی انسانی، دانش فنی و مواد اولیه است که در سایه حمایت های دولت و مسئولان ذیربط میتوان پیشرفت همه جانبه ای در این زمینه متصور بود. کارامکس این توان بالقوه را به فرصت تبدیل کرده و راهکارهای مناسب قانونی برای این امرفراهم آورده است.
امروزه در بازارهای بینالمللی شرکتها برای جلوگیری از کلاهبرداری و در نتیجه آن ضرر و خطر ورشکستگی نیازمند بستری امن برای عرضه محصولات خود می باشند. که در نتیجه آن ورود ارز و اشتغال برای هموطنان عزیز به دنبال خواهد داشت، خوشبختانه در سالهای اخیر تلاشهای دیپلماتیک کشور به ثمر نشسته و شاهد رونق و حضور پررنگ شرکتهای زیادی از کشورمان در عرصه تجارت بینالمللی هستیم.
هلدینگ کارامکس نیز با تکیه بر توان و پتانسیل بالای خود در حوزه های فنی و نیروی انسانی، در آینده نزدیک راه صادرات را برای خود هموار و از توانمندی خود برای آبادانی هر چه بیشتر کشور استفاده خواهد نمود.
بدون دیدگاه